👕🏛️ AZ overhandigt nieuw uittenue aan de gemeente Zaanstad! 🗞️ Lees meer: tinyurl.com/azzaanstad #AZ #TheFutureIsOurs
Het is voor het college een beetje worstelen met reclames voor online gokken. Waar wethouder van Sport Gerard Slegers onlangs besloot de prijsuitreiking van een beachvolleybaltoernooi aan zich voorbij te laten gaan wegens de opdringerige aanwezigheid van sponsor BetCity, daar nam zijn collega Stephanie Onclin stralend een reclame voor branchegenoot Kansino in ontvangst.
Maar goed: die reclame prijkt dan ook op het nieuwe uit-shirt van Eredivisionist AZ en daarop trekken vooral twee Zaanse molens de aandacht. De voetbalclub eert op deze manier zijn roots: AZ staat immers voor Alkmaar Zaanstreek-combinatie en ontstond in 1967 door fusie tussen Alkmaar '54 en FC Zaanstreek. Het woord combinatie in de oorspronkelijke naam werd vrijwel meteen gedropt en ook de toevoeging ’67 verdween in 1986. De club was lang een Alkmaarse aangelegenheid, maar keerde in 2016 deels terug naar de Zaanstreek met de ingebruikname van het nieuwe trainingscomplex in Wijdewormer. Op de foto hieronder wordt AZ-directeur Robert Eenhoorn geflankeerd door Onclin (rechts) en Anneke Wijdogen-Vis van Markeling Zaanstreek.
👕🏛️ AZ overhandigt nieuw uittenue aan de gemeente Zaanstad! 🗞️ Lees meer: tinyurl.com/azzaanstad #AZ #TheFutureIsOurs