Franchisenemers en Albert Heijn leggen na ruim tien jaar vete bij

03 jul , 16:00 Bedrijvigheid
screenshot 20250703 153532
Google Street View

Albert Heijn en de Vereniging Albert Heijn Franchisenemers (VAHFR) hebben nieuwe toekomstbestendige afspraken gemaakt waarmee een einde is gekomen aan een meer dan tien jaar durend juridisch geschil tussen de beide partijen. 'Dit akkoord biedt helderheid, versterkt het vertrouwen en laat zien dat we samen willen bouwen aan het Albert Heijn van morgen,' reageert het concern.

Belangrijke elementen in de nieuwe afspraken zijn onder meer een vergoeding voor AH online als erkenning voor de rol binnen de omnichannel-strategie van Albert Heijn en het gebruik van digitale schermen. Ook zijn afspraken gemaakt over winkelmarketing. 'Franchise zit in het DNA van Albert Heijn,' zegt Sonja Boelhouwer van AH. 'We zijn trots op de kracht en betrokkenheid van onze ondernemers en blij dat we samen deze stap zetten richting de toekomst.' 

Vertrouwen

Ook de VAHFR is positief. 'Met dit akkoord leggen we de basis voor een duurzame en evenwichtige toekomstige samenwerking waarin ruimte is voor zowel innovatie als ondernemerschap. We sluiten het verleden af en kijken met vertrouwen vooruit richting de toekomst,' laat directeur Daniel Luitjens weten. De ruim 130 ondernemers in de VAHFR runnen meer dan 300 Albert Heijn-winkels. De grootste supermarktketen van ons land iets meer dan 1000 reguliere Albert Heijn-winkels.