‘Geen enkele supermarkt verdient geld aan online boodschappen’

De AH-vestiging in Wormerveer.
De AH-vestiging in Wormerveer.
Foto: Google Street View

Er is geen supermarkt die geld verdient met online boodschappen, volgens topman Frans Muller van Ahold Delhaize in een artikel op het German Retail Blog. Dat er desondanks wordt ingezet op groei van deze tak gebeurt om de trouw van de klant aan de stenen winkel te garanderen. Muller heeft een groot vertrouwen in een combinatie van boodschappen aan huis en click & collect in de winkels, en een ander aanbod in de supermarkten. 

Ahold Delhaize is bezig met de verdere ontwikkeling van gerobotiseerde distributiecentra, na de opening van het volledig geautomatiseerde bedrijfsonderdeel van Albert Heijn in Zaandam. Jumbo bouwt er eentje in Nieuwegein en Picnic – dat nog steeds rode cijfers schrijft – steekt 250 miljoen euro in zo’n nieuw centrum in Utrecht. In het Zeeuwse Gies werd onlangs het 100ste filiaal van AH geopend volgens het nieuwe winkelconcept met een veel grotere nadruk op verse producten. Ook zijn er veel vernieuwingen te vonden zoals ledschermen, elektronische prijskaartjes en zelfscancassa’s meldt de Levensmiddelenkrant. Alle medewerkers van de versafdelingen van de omgebouwde winkels krijgen vooraf een intensieve voorbereiding op hun taken in een speciaal trainingscentrum in de Betuwe, zodat zij klanten met raad en daad kunnen bijstaan. Er worden drie filialen per week aangepakt. 

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen