Online-super Picnic stuift Albert Heijn voorbij met bezorgen

Foto: Twitter / Yvonne de Hont

Online-supermarkt Picnic streeft Albert Heijn voorbij bij het bezorgen van boodschappen. In regio’s waar het bedrijf actief is, heeft het inmiddels een fors hoger online-marktaandeel, zo blijkt uit onderzoek van GfK voor Distrifood. Picnic is inmiddels ook actief in het hol van de leeuw en heeft een deel van Zaanstad aan het werkgebied toegevoegd.

Volgens het onderzoek van GfK ging in de 29 gebieden waar Picnic actief is in het eerste kwartaal van vorig jaar 44,2 procent van de online-bestedingen aan boodschappen naar Albert Heijn en 33 procent naar Picnic. In het tweede kwartaal van was Picnic al groter en in het eerste kwartaal van dit jaar had de nieuwkomer al een aandeel van 52,7 procent otegenover 30,7 procent voor AH. Het verschil van 16,6 procent wordt ingevuld door een veelvoud aan bezorgers.

Gratis bezorging vanaf 25 euro

De kracht van Picnic is dat zonder extra schakels online bestellingen per wijk worden rondgebracht. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de boodschappen met het elektrische busje arriveren. Door lage distributietarieven zijn die relatief goedkoop en vanaf 25 euro is de bezorging gratis. Inmiddels heeft Picnic vijf distributiecentra, van waaruit de gebieden die bediend worden steeds verder uitdijen. Wie zich inschrijft komt op een wachtlijst en krijgt bericht als Picnic in de wijk arriveert. U kunt hier zien of dat nu al het geval is.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen