Albert Heijn eerste super in top drie wat betreft online-omzet

Foto: Pixabay

Albert Heijn is als eerste supermarkt de Nederlandse top drie van bedrijven met de hoogste online-omzet binnengekomen en is daarmee bedrijven als Zalando en Wehkamp voorbijgestreefd. 

Albert Heijn staat nu derde, achter bol.com (eveneens van moederbedrijf Ahold Delhaize) en elektronicawebshop Coolblue, zo blijkt uit de jaarlijkse top 100 van marktonderzoeker en vakblad Twinkle. Albert Heijn stond vorig jaar nog op de vijfde plek. Jumbo en onlinesuper Picnic komen er echter ook aan en staan nu respectievelijk op de achtste en elfde plaats. Volgens hoofdredacteur Arjan van Oosterhout van Twinkle is Albert Heijn heel actief met zijn onlinestrategie, zoals met de steeds verdergaande mogelijkheden voor gepersonaliseerde online-aanbiedingen via de bonuskaart. Ook de bouwmarkten laten volgens hem een indrukwekkende groei zien. Webwinkel Amazon is inmiddels opgeschoven naar plek zes.

Bron: Twinkle
Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen