Plastic Winterdorp Albert Heijn valt niet overal in de smaak

Foto: Twitter / Jaap Baar

De Winterdorp-spaaractie van Albert Heijn valt niet bij iedereen in goede aarde. Nu plastic in recordtijd een vies woord geworden is, stellen klanten de vraag waarom er miniaturen van dat materiaal aan de plasticberg moeten worden toegevoegd. De Zaanse supermarktketen is zich van geen kwaad bewust.

Besneeuwde huisjes en winkeltjes, een molen, een draaiorgel, een koek & zopie-tent, schaatsers en kinderen op een slee – er zijn in totaal 45 miniaturen om een echt Hollands winterdorp mee te bouwen. ‘Dat is leuk voor onder de kerstboom, maar ook op een feestelijk gedekte tafel of in de vensterbank. Het Albert Heijn Winterdorp komt extra tot leven op de speciale verzamelplaat. Met een set led-lampjes brandt in ieder huisje licht. In de speciale bewaardoos blijven alle huisjes mooi en kunnen klanten ook de komende jaren blijven genieten van het dorp,’ meldde het bedrijf bij de aankondiging van de actie. Vervolgens moesten op sociale media alle zeilen worden bijgezet om geen reputatieschade op te lopen als een concern dat naar eigen zeggen duurzaamheid hoog in het vaandel heeft. Het Winterdorp is bedoeld om jaren mee te gaan en kan bewaard worden in een papieren doos, zo luidt het verweer.

De spaaractie loopt van 25 november tot en met 24 december, zo lang de voorraad strekt. Bij elke vijftien euro aan boodschappen ontvangen klanten een gratis Winterdorp-mini. De bewaardoos kost 2,99 euro, de verzamelplaat 0,49 euro en een set ledlampjes 1,59 euro.

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen