Online zoeken naar bezorgservice online supers explodeert

Foto: Wikimedia / Donald Trung

Uit onderzoek naar online zoekgedrag van het bureau Routelogic komt naar voren dat zoekopdrachten over de bezorgsevices van de online supermarkten in een jaar tijd met 195 procent gestegen zijn, terwijl de populariteit van fysieke supers met bijna 50 daalde. Bezorging door een traditionele supermarkt als Albert Heijn of Jumbo is dus lang niet zo vanzelfsprekend meer, is de conclusie.

 

De traditionele supermarkten zullen alles op alles moeten zetten om bij te blijven in deze markt. De consument zoekt namelijk in Google maandelijks (veel) meer én steeds vaker naar de services van een online supermarkt,’ is te lezen in een persbericht over het onderzoek. Picnic en Flink krijgen de voorkeur als de consument op zoek gaat naar een boodschappen bezorgservice. ‘In 2021 wonnen de online supermarkten het al van de traditionele supermarkt, maar in 2022 lijkt de genadeklap gegeven te zijn.’

Flitsbezorgers

Vooral de flitsbezorgers Flink en Getir zijn ‘erg blij’ met de ontwikkelingen, meldt de woordvoerder van Flink, Stefan de Bruin, weten in een reactie op het onderzoek. Zijn bedrijf is ook in Zaaanstad actief.  Een recente ontwikkeling is dat zowel de online supers als de flitsbezorgers hun personeel moeten gaan betalen volgens de CAO voor supermarkten.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen