Maker Zaanse mayonaise uitgeroepen tot Gouden Partner

Foto: Google Street View

Naast Lassie in Wormer is ook sauzenmaker Van Wijngaarden in het aangrenzende Wormerveer uitgeroepen tot Gouden Partner 2019. De maker van de beroemde Zaanse mayonaise won in de categorie rendementsbijdrage. De Gouden Partner wordt uitgereikt door de Levensmiddelenkrant als waardering voor een goede samenwerking van producenten met supermarkten. ‘Het is geweldig dat onze visie en strategie om het maximale rendement uit de categorie te halen door zowel inkopers als category managers is omarmd,’ aldus sales manager out of home & retail Hans Bontekoe in die krant.

Van Wijngaarden bezoekt frequent alle supermarktorganisaties en praat op de winkelvloer met klanten en medewerkers om op de hoogte te blijven van hun concrete wensen en behoeften. Bontekoe constateert dat de consument laat ander gedrag zien dan een aantal jaar geleden en dat het aantal mensen dat een gezonder eetpatroon nastreeft toeneemt. Ook het aanbod van veganistische producten stijgt kwantitatief en kwalitatief snel. ‘Daar anticiperen wij op met de introductie van Zaanse Veganaise, een volledig plantaardige mayonaise met de smaak van ‘de Zaanse’. Hiermee focussen we op de consumentengroep die zich bewuster is van hun levensstijl en de belasting van het milieu.’ Van Wijgaarden heeft volgens hem het afgelopen jaar een sterke omzetgroei doorgemaakt. Daarmee is de fipronil-affaire die het Wormerveerse bedrijf bijna fataal werd nu definitief naar het verleden verdrongen. 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen