Lassie wint prijs voor samenwerking met supermarkten

Foto: Google Street View

Lassie heeft het jaar na het 125-jarig bestaan extra glans gegeven door de Gouden Partner van de Levensmiddelenkrant te winnen in de categorie Rijst & Granen. De prijs gaat naar fabrikanten die de afgelopen twee jaar het beste samenwerkten met de supermarkten. De totale omzet van rijst en deegwaren bedroeg in de eerst 36 weken van dit jaar 175 miljoen euro, een stijging van 5,8 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De traditionele rijst liet een omzetdaling van 1,5 procent naar twaalf miljoen euro zien, maar basmati rijst een omzetstijging van 16,5 procent tot zestien miljoen euro. Volgens trade marketing manager Fu Ying Chi van Lassie van het in Wormer gevestigde bedrijf door de toegankelijkheid van het merk nieuwe producten of smaken onder een breder publiek populair maken. Als meest recente voorbeeld niemt hij de Lassie Parel Couscous in een builtje. ‘Het is de kunst om de consument te inspireren en te verleiden naar dit type producten, want voor veel shoppers is het kopen van rijst een automatisme,’ aldus Chi. Uit onderzoek blijkt dat de consument helemaal niet zo goed weet wat er allemaal te koop is. ‘Lassie kan en wil hier de helpende hand bieden aan haar klanten. Om dat te bewerkstelligen organiseren wij voor onze handelspartners kennisdelingsessies waarin we naast het uitwisselen van inzichten ook inhoud trachten te geven aan onze gezamenlijke doelstelling; het inspireren van de klanten tot een lekkere en gezonde maaltijd.’

Reacties