Doemvoorspellingen na bericht over uitbreiding diensten Noot

Foto: Twitter

Het bericht dat het bedrijf Noot naast het leerlingenvervoer vanaf 1 augustus ook het Aanvullend Openbaar Vervoer en het Collectief Vraagafhankelijk Vervoer voor zijn rekening neemt is op sociale media niet met gejuich ontvangen. Integendeel: er worden drama’s voorspeld.

Bij de aankondiging liet het college weten dat kwaliteit bij de keuze voor een vervoerder  voor 70 procent meetelde en prijs voor 30. ‘Noot scoort hoog op de aspecten kwaliteit van de uitvoering, goed gekwalificeerd personeel, communicatie, klachten en klantbeleving en samenwerking met de opdrachtgever.’ Op Facebook wordt daar in de groep Je bent een Zaankaner als… openlijk aan getwijfeld. Er wordt gesproken van chauffeurs van Noot die ‘bij bosjes ontslag nemen’, ‘brutaal te woord worden gestaan door de klantenservice’ en een ‘dochter die meerdere keren werd vergeten op het schoolplein’.

Chauffeurstekort

Een chauffeur van de huidige AOV- en CVV-vervoerder Bios die heeft bedankt voor de overstap naar Noot laat weten dat er ‘een flink tekort’ is aan chauffeurs. Dat Noot die probeert te werven via Werkom valt ook niet overal goed: wat gebeurt er dan met de kwaliteitseisen? Ook een terugkerende klacht: wie de gemeente benadert om op onvolkomenheden bij Noot te wijzen krijgt geen terugkoppeling. De SP stelde eerder de gebrekkige service in de raad aan de orde, maar van urgentie bij het college om het onderwerp aan te pakken bleek toen niets.

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen