Vragen en klagen heus niet gemakkelijker online

15 aug 2019, 12:21 Actueel
screenshot 20190815 121536
SVG

Overvolle containers die er al bijna twee maanden staan; een reiziger die wanhopig naar een pont zoekt en die maar niet kan vinden. Met de moderne communicatiemiddelen denk je dan: misstand melden of vraag stellen, oplossing in zicht. Maar niets is minder waar.

In de Beethovenstraat in Zaandam werd op 24 juni voor het eerst een stinkende container gemeld en op 27 juli kwam er een vervolg. Niet omdat de container verdwenen was, maar omdat er sindsdien nog eentje bijgeplaatst was. En tussendoor waren in een straat verderop de eerste vuilniszakken aangetroffen. De meldingen via de slimme app die Zaanstad nog niet zo lang geleden met trots introduceerde ten spijt. Het probleem in een beeldverhaal:

screenshot 20190815 104224
De eerste container.

[caption id="attachment_37269" align="alignnone" width="300"]

[caption id="attachment_37268" align="alignnone" width="300"]

[caption id="attachment_37267" align="alignnone" width="155"]

[caption id="attachment_37264" align="alignnone" width="151"]

[caption id="attachment_37273" align="alignnone" width="300"]

Met de pont...

De reiziger die van Amsterdam naar Zaandam wilde kwam bij het GVB in een kafkaiaanse uitwisseling van boodschappen terecht, zonder daar veel wijzer van te worden:



screenshot 20190815 113335
screenshot 20190808 143249
screenshot 20190815 113525
screenshot 20190815 120205
screenshot 20190815 114155
screenshot 20190815 114323