Melding maken van defecten aan de lift of roltrappen bij het station in Zaandam (en andere NS-stations) via Twitter leidt niet tot reparaties, maar enkel tot het ‘doorzetten’ van de opmerkingen naar een andere afdeling. Dat is al werk zat, zoals uit een recente opsomming blijkt. Wellicht dat er daarom soms ook geen reactie volgt…
@NS_online zaandam achterzijde, zowel de lift als de roltrap zijn buiten gebruik! Kunnen wij van de lift een spoedje maken? #OV #toegankelijkheid
— Veiligheid&Service-chris (@NS_VenS_chris) January 27, 2023
@NS_Stations Hallo, al minstens 6 weken is de roltrap bij station Zaandam (westkant) defect, en nu is ook de lift buiten werking https://t.co/u6j3m3xGeb Wanneer wordt dit opgelost?
— De Orkaan (@DeOrkaan) January 25, 2023
Nu ook lift bij station Zaandam/Ebbehof stuk.
Roltrap al vanaf november buitenwerking.@GemZaanstad @ProRail pic.twitter.com/16WXXo6dbM— Jos Kerkhoven (@kerkhovenjos) January 24, 2023
De laatste defect-melding voor de roltrap van station Zaandam in ons interne logboek dateert van 9 augustus 2022. Ik zie geen melding van 2 maanden terug. Uiteraard zal ik deze storing alsnog aanmelden nu. Om welke roltrap gaat het hier precies? Uiteraard excuses verder voor 1/2
— NS online (@NS_online) January 16, 2023
En dan dit nog:
@NS_online goedenavond @NS_online, het brandalarm in de NS Fietsenstalling bij Station Zaandam gaat af, geen rookontwikkeling of brand te zien, wel de fiets gepakt maar niet kunnen uit checken omdat de poort uit was en open stond. 1/2
— Marijn van der Wulp (@Marijn25) January 15, 2023