Verbeterd systeem voor meldingen openbare ruimte in april

Ebbehout Zaandam, 19 maart.
Ebbehout Zaandam, 19 maart.
Foto: X / Rosina Regoort

Zaanstad komt volgende maand met een verbeterd systeem voor het digitaal melden van zaken als losse stoeptegels, afvaldumpingen, omgewaaide bomen en uitgevallen straatverlichting. Jaarlijks komen bij de gemeente meer dan 30.000 zogenoemde meldingen openbare ruimte binnen, maar de afhandeling werkt frustraties in de hand.

E-mails met de melding ‘afgehandeld’ terwijl eigenlijk bedoeld wordt ‘succesvol ingediend’ jagen inwoners in de gordijnen, want die kunnen niet zien dat achter de schermen actie wordt ondernomen om te komen tot een zo snel mogelijke oplossing. Een nieuw systeem moet daar verbetering in brengen. Het wijst zelf de categorie toe zodat inwoners daar niet langer over hoeven te twijfelen en melders krijgen eerst een ontvangstbevestiging en vervolgens een update zodra er actie is ondernomen. Na de afhandeling kan de melder bovendien meteen aangeven of dit tot volle tevredenheid is gebeurd. Het nieuwe systeem wordt op 8 april opgestart.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen