EBS heeft onvoldoende bussen om de dienstregeling van buslijn 67 tussen het station in Zaandam en Wormerveer en Wormer naar behoren uit te voeren. Op die route is een specifiek model bus nodig vanwege de restricties die de breedte van wegen en de draagkracht van bruggen opleggen.
De bussen op lijn 67 mogen niet te lang en niet te zwaar zijn. Alleen de VDL MidCity is geschikt en die wordt uitsluitend ingezet op lijn 67 is de enige lijn waarop deze soort bus wordt ingezet. Er zijn genoeg bussen om de dienstregeling te rijden, en er een reserve om uitval op te vangen. In totaal zijn er acht MidCity's besteld, maar gebleken is dat dit aantal niet voldoende is. Dit komt doordat de afstand die de elektrische MidCity's kunnen rijden tegenvalt.
Er zijn daardoor meer Midcity's nodig om de lijn te kunnen rijden en tegelijkertijd de andere bussen te kunnen laden. Dit heeft ertoe geleid dat er bij de gemeente Wormerland al langere tijd klachten binnenkomen over buslijn 67. Deze lijn is de enige lijn die door Wormerland rijdt en de rituitval is hoog. Doordat de bus twee keer in het uur rijdt, betekent één rit uitval dat het kan zijn dat er een uur lang geen openbaar vervoer is.
Buiten de materieelproblemen hebben de personeelsproblemen ook voor uitval gezorgd. Op dit moment komt de rituitval op lijn 67 echter (bijna) alleen door de problemen met de bussen. Op dit moment wordt er gewerkt om snellere laadvoorzieningen op de stalling Polderweg en op het station in Zaandam te installeren. Als de MidCity's sneller kunnen laden, zorgt dat ervoor dat de dienstregeling met minder materieel gereden kan worden.
'Er zijn dan weer meer dan genoeg MidCity's,' aldus een hoopvol college van Wormerland. In de tussentijd wordt nu de reservebuurtbus ook op de lijn ingezet en zo nu en dan ook een taxibus ingezet. Deze dieselvoertuigen zijn kleiner dan de MidCity's, maar vanwege de lengtebeperking het enige alternatief.