
Het is weer de tijd van de jaaroverzichten en een lollige is van Thuisbezorgd.nl: een beeld van de populairste, opvallendste en meest ongewone bestellingen in Nederland, gebaseerd op de geanonimiseerde data van de bestellingen van zes miljoen gebruikers van de app bij meer dan 14.000 aangesloten partners.
TikTok en Instagram speelden een zichtbare rol, constateert de bezorgdienst, met virale sushi sandwiches, matcha lattes en build-your-own bowls die hopelijk niet alleen gefotografeerd maar ook met smaak verorberd werden. Een opvallende trend is dat vaker vaker ontbijt aan huis wordt besteld. Wenkbrauwenfronsers uit de bestellingen van 2025 bij Thuisbezorgd.nl zijn bijvoorbeeld:
De meest bestelde gerechten:
Top drie opkomende gerechten
Top drie boodschappen:
De meest opkomende keukens:
INiet alleen voor restaurants maar ook voor de dagelijkse boodschappen weten Nederlanders de bezorgapp steeds beter te vinden. Ten opzichte van 2024 is het aantal bestelde items van de boodschappenlijst verdrievoudigd. Veruit de meeste bloemen werden besteld op Valentijnsdag.





