De Consumentenbond wil dat de Autoriteit Consument & Markt optreedt tegen Seats and Sofas. De winkelketen zou consumenten steevast een rad voor ogen draaien bij de verkoop van meubels. 'Het bedrijf strooit met nepkortingen, zet consumenten onder druk en misleidt ze met onjuiste informatie,' is de niet mis te verstane kritiek.
Een tikkende klok op de website van Seats and Sofas om te wijzen op een aflopende korting blijkt een wassen neus en ook verkopers in de winkels zetten volgens de bond klanten onder druk om onder het mom van schaarste een aankoop te doen. Seats and Sofas belooft verder kortingen tot wel 60 procent die niet bestaan en toont in advertenties afbeeldingen van duurdere modellen bij afgeprijsde banken. In 2022 stelde de Consumentenbond al vast dat Seats and Sofas het niet zo nauw neemt met de regels en dat ook consumenten met regelmaat klagen over de verkoopsmoesjes van het bedrijf.
‘Seats and Sofas blijft zich van smerige trucs bedienen om maar meubels te kunnen verkopen. Het bedrijf is de afgelopen jaren al diverse malen op de vingers getikt. Onder andere door de Reclame Code Commissie, maar ook door de Autoriteit Consument & Markt. Die gaf zelfs een boete. Maar ondanks alles blijft de keten de regels aan zijn laars lappen. Daar moet nu echt eens een einde aan komen. En daarom hebben we de ACM geïnformeerd over onze bevindingen en gevraagd in te grijpen. Daarnaast zijn we een klachtenprocedure gestart bij de RCC,' zegt Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond.