De 22ste editie van de verkiezing Retailer of the Year van ABN Amro heeft vele winnaars opgeleverd onder de meer dan 500 retailers for door consumenten beoordeeld werden. De categoriewinnaars van de publieksprijzen Beste Winkelketen van Nederland en de Webshop Awards the Netherlands kwamen tot stand door de deelname van ruim 295.000 klanten.
Over alle categorieën gezien is het aspect klantvriendelijkheid voor winkelketens met een 4,23 het hoogst beoordeeld; voor webshops was dit het aspect assortiment met een gemiddelde van 4,22. Nieuwe categorieën waren dit jaar onder andere Autoservice, Food Delivery & Take-Away, Gemakswinkels en Quick Service Restaurants. Nieuwe namen ten opzichte van de vorige editie waren onder meer Carglass, Hubo, Pipoos, Subway, Spar, Starbucks, Daka, C&A, De Online Drogist, Mother’s Earth, X2O Badkamers en Lidl.
De winnaars van de categorieprijzen zijn genomineerd om overall winnaar te worden van de titels ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland 2025-2026, Webshop Awards the Netherlands en Retailer of the Year the Netherlands. Daarvoor gaat binnenkort een tweede stemperiode van start. Op donderdag 6 november worden de winnaars tijdens een gala bekendgemaakt.