Blokker haalt de bezem weer door de winkels: de ruim 400 vernieuwde filialen moeten weer ‘gezelliger en voller’ worden, aldus topman Ludo Bijvoet in NRC Handelsblad : 'Er komt meer kleur en we gaan nieuwe lampenkappen ophangen. Het wordt wat huiselijker.'
Er komen ook meer dan 1000 typische Blokker-producten terug, zoals de braadzak en het melkkloppertje, naast nieuwigheden in het asortiment als babyspullen. Blokker is na de verbouwingen van de afgelopen jaren, de verkoop van veel duurdere waren 'van merken die de Bijenkorf ook verkoopt' en de marketingcampagne rond de Amerikaanse actrice Sarah Jessica Parker 'ineens' 30 procent van de klanten kwijtgeraakt.
De Blokker Holding leed vorig jaar een recordverlies van 344 miljoen euro . De afzonderlijke resultaten van Blokker, het grootste dochterbedrijf, zijn niet bekend gemaakt. Inmiddels is er volgens Bijvoet weer sprake van omzetgroei. In de eerste helft van dit jaar heeft de retailer vijf procent meer verkocht dan een jaar eerder, zegt hij.