Basic-Fit in de lift na jaren rode cijfers te hebben geschreven

12 mrt , 9:04 Bedrijvigheid
screenshot 20250312 092122
Google Street View
De sportschool in Assendelft.

Basic-Fit heeft vorig jaar meer leden verwelkomd. De sportschoolketen opende nieuwe locaties en profiteerde van hogere verkoopopbrengsten van zijn webshop en sportvoedingsmiddelen. Dit zorgde voor een hogere omzet en een nettowinst na jaren verlies.

Het aantal leden steeg in 2024 met twaalf procent naar 4,3 miljoen. Vooral in Frankrijk en Spanje namen meer mensen een abonnement. De groei in deze landen komt volgens Basic-Fit vooral door de goedkopere lidmaatschappen die de keten tijdelijk aanbood bij de opening van nieuwe vestigingen. Afgelopen jaar steeg het aantal sportscholen van Basic-Fit met 173 naar 1575 in totaal. In Nederland heeft de keten 241 locaties, vier meer dan in 2023.

Weer winstgevend

Door onder andere het stijgende ledenaantal, de nieuwe locaties en de hogere verkoopopbrengsten boekte Basic-Fit een hogere omzet. Die steeg met zestien procent naar ruim 1,2 miljard euro. De nettowinst kwam uit op acht miljoen euro. In 2023 ging nog een nettoverlies van 2,7 miljoen euro in de boeken, in 2022 3,7 miljoen euro en 150 miljoen euro in 2021. Sportscholen moesten een groot deel van dat jaar nog gesloten blijven vanwege coronalockdowns.