Van Wijngaarden wint Beste Introductie met mayonaisefles

Foto: Google Street View

Van Wijngaarden heeft de eretitel Beste Introductie in de wacht gesleept voor de Zaanse Mayonaise knijpfles 750 ml.. De nieuwste verpakking van de Wormerveerse sauzenmaker moet de consument aan het merk binden én nieuwe gebruikers trekken.

‘Het is duidelijk te zien aan de verkoopcijfers dat de vernieuwde verpakking meer klanten aanspreekt. Een goede introductie,’ aldus het juryrapport van de inkopers van supermarkten die innovaties in de levensmiddelenbranche beoordelen. Een geslaagde introductie tilt de marges voor alle partijen naar een hoger niveau en verdient dus een pluim. Daarbij kan niet over één nacht ijs worden gegaan, legt sales manager bij Van Wijngaarden Erik van der Laan uit in de Levensmiddelenkrant:We zijn tijdig het gesprek aangegaan met onze partners over ons voornemen om de grootverpakkingen (knijpflessen en potten) te vernieuwen. We hebben daarmee ruimte gecreëerd om naar adviezen te luisteren en daar iets mee te doen.’

Tube blijft vlaggenschip

Het ontwerp van de pot en de knijpfles is nu in lijn met het vlaggenschip van Van Wijngaarden, zegt hij: de aluminium tube. ‘Door deze introductie hebben we een veel betere herkenbaarheid op het schap van het totale merk. Het geeft rust en overzicht in het schap, waardoor de eindverbruiker voor elk moment de juiste verpakking kan kiezen.’

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen