Loïs Niesten (14) uit Assendelft adviseert Aquafresh

TikTok-fenomeen Meester Jesper en Loïs Niesten.
TikTok-fenomeen Meester Jesper en Loïs Niesten.
Foto: Fonk

Loïs Niesten (14) uit Assendelft heeft de zoektocht naar een Junior Duurzaamheidscaptain door tandpastamerk Aquafresh gewonnen. Met de zoektocht, die afgelopen najaar van start ging in samenwerking met het TikTok-fenomeen Meester Jesper wilde Aquafresh in gesprek komen met jonge mensen van dertien tot zeventien jaar om te leren hoe zij tegen duurzaamheidsvraagstukken aankijken.

In haar winnende bijdrage adviseerde de Assendelftse Aquafresh om zo veel mogelijk tandpastaverpakkingen en tandenborstels van duurzamere producten te maken en de materialen te recyclen, meldt Fonk Magazine.  Er is al een brainstormsessie met haar, de directeur van Aquafresh en marketeers van het bedrijf geweest. Hier kwamen nog meer ideeën voor Aquafresh aan bod. Zo is transparantie voor Niesten heel belangrijk. Ze gaf aan dat het goed is om duidelijk op de verpakking aan te geven wanneer iets van duurzaam materiaal gemaakt is en om hier ook over te communiceren in reclamecampagnes. Een deel van de adviezen van de Junior Duurzaamheidscaptain heeft Aquafresh al geïmplementeerd.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen