Verliefde hamster levert AH prijs op voor beste tv-commercial

Foto: Screenshot YouTube

Albert Heijn heeft met Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar de Ster Gouden Loeki 2021 gewonnen; de publieksprijs voor de beste tv-commercial. Het is de derde keer dat de supermarktketen wint met een televisiereclamee, na Meneer Van Dalen neemt afscheid in 2015 en Appie Christmas in 2017.

In de kerstcommercial is de familie van supermarktmanager Ilse zich aan het voorbereiden op de feestdagen als hamster Harry aan de overkant van de straat een soortgenote ziet. Niet veel later is Harry spoorloos en blijkt hij op zoek te zijn gegaan naar een date. Voor de aanvang van het kerstdiner worden de twee bij elkaar gebracht. Albert Heijn was dit jaar met twee commercials genomineerd voor de Ster Gouden Loeki. Ook de reclame Volop Pasen, vol verrassingen bij Albert Heijn stond in de top tien voor de publieksprijs.

Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de tien mooiste, leukste en populairste commercials. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GFK voorgelegd, met als resultaat de top tien. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50 procent bepaald door het publiekspanel en voor de andere helft door het Nederlandse publiek.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen