Overeenstemming Albert Heijn en Nestlé over prijzen

Foto: Flickr / Gerard Stolk

Albert Heijn en Nestlé hebben overeenstemming bereikt in het conflict over prijsstijgingen door de producent, waardoor merken als Maggi, Nescafé, KitKat en Garden Gourmet in de schappen kunnen terugkeren. Maar nieuwe botsingen lijken op komst, verwachten ook beleggers.

Topman Frans Muller van Ahold Delhaize sprak in De Telegraaf van ‘stroeve onderhandelingen’ met andere makers van A-merken. Bedrijven kampen met de wereldwijd sterk gestegen prijzen voor grondstoffen, die het gevolg zijn van het snelle economische herstel na de coronacrisis en de knelpunten in de wereldwijde logistieke keten. Muller gaf in een gesprek met RTL Z aan goed te willen begrijpen waar de hogere prijzen vandaan komen: door de prijzen van de grondstoffen of die van energie, verpakkingen, transport of lonen. Albert Heijn zal de klant hogere prijzen voorschotelen wanneer die naar het oordeel van het concern te rechtvaardigen zijn.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen