Zorgmedewerkers met voorrang naar binnen bij AH

Foto: Flickr / Face Me PLS

Voor de derde vrijdag op rij heeft algemeen directeur Marit van Egmond van Albert Heijn een e-mail gestuurd naar klanten over de ontwikkelingen rond het coronavirus. Vandaag laat ze daarin weten dat medewerkers van alle zorginstellingen in Nederland in AH-supermarkten voorrang krijgen wanneer er een rij staat bij de ingang.

Deze maatregel moet garanderen dat personeel in de zorg ondanks de enorme werkdruk die er nu is gewoon zelf boodschappen kan doen op een voor hen geschikt moment. Voor mensen die zelf niet hun boodschappen kunnen halen werkt de Zaanse keten samen met vrijwilligers van het Rode Kruis. Het komende weekeinde zijn in de AH-filialen ook Nederlandse tulpen te koop waarmee het Rode Kruis direct wordt ondersteund. Van Egmond maakte daarnaast bekend dat supers soms even moeten sluiten omdat er bijgevuld moet worden. In kleine winkels gebeurt deze klus ongeveer vier keer per dag, in grote winkels soms wel vijftien keer: ‘Het kan daarom zo zijn dat wij in sommige winkels overdag de deuren even sluiten om op een veilige manier de vakken te vullen.’

Dankbaar voor betrokkenheid

De topvrouw toonde zich in haar mail ook dankbaar voor ‘alle tips en adviezen die we als Albert Heijn en ik ook persoonlijk per post, e-mail en via social media hebben ontvangen’. ‘We kunnen niet overal op reageren, maar stellen uw betrokkenheid zeer op prijs. Alle ideeën worden besproken en waar mogelijk ook uitgevoerd. We beoordelen elk idee op twee punten: draagt het bij aan veilig werken voor onze medewerkers en zorgt het ervoor dat iedereen prettig en veilig boodschappen kan doen bij Albert Heijn. Ik zou u willen vragen vooral met ons mee te blijven denken,’ aldus Van Egmond.

Ouderenuur

‘Veel van uw suggesties hebben te maken met het ondersteunen van speciale groepen klanten bij het doen van boodschappen,’ schreef ze verder. ‘Sinds maandag hebben we een speciaal boodschappenuurtje ingesteld voor mensen die ouder zijn dan 70 jaar. Juist op een van die zeldzame, rustige momenten in onze winkels, namelijk voor onze normale openingstijd. Dat is voor sommigen erg vroeg – ook dat liet u mij weten – maar we krijgen enorm veel positieve reacties. Klanten van boven de 70 jaar hebben zo de garantie dat zij rustig en veilig boodschappen kunnen doen.’

 

Reacties