AH introduceert alternatief FiftyFity: half vlees en half groente

Foto: Jan Zandbergen

Albert Heijn heeft FiftyFifty van producent Jan Zandbergen in het assoriment opgenomen. Het gaat om vleesproducten die voor de helft uit vlees en voor de helft uit groente bestaan. De maker uit Veenendaal stopt FiftyFifty in verpakkingen die 80 procent minder plastic bevatten.

Het gaat om vijf varianten: burgers, schnitzes, worstjes, cheesewraps en boon-stammen. Ze liggen in het vleesschap, niet bij de vleesvervangers. Het hybride assortiment is ontwikkeld in samenwerking met Diviande. In totaal zijn er vijftien groentes gebruikt voor het assortiment. Dat is bedoeld voor consumenten die de stap om helemaal geen vlees meer te eten te groot vinden, maar wel willen minderen en voor gezinnen met kinderen die moeite hebben met groenten, maar ook voor alleenstaanden en senioren. 

Verduurzaming

Manager marketing Laurens Zandbergen zegt daarover in een persbericht: ‘Het idee van FiftyFifty is ontstaan door te luisteren naar de steeds bewuster wordende consument die minder vlees wil eten, ofwel voor het milieu en dierenwelzijn, ofwel voor de gezondheid. Met producten van FiftyFifty kan men de vleesconsumptie met 50 procent verlagen in een maaltijd. Het resultaat is een duurzamer en nog steeds smakelijk product. Met FiftyFifty willen we in zijn geheel bijdragen aan verduurzaming.’ 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen