Oma’s Soep door AH uitgeroepen tot beste startup

Foto: Wikipedia / Niels Kim

De winnaars van Albert Heijns Product Pitch van dit jaar zijn drie jonge ondernemers die binnenkort met hun producten in alle AH-filialen liggen: Oma’s Soep, Solt en Gigi’s Gelato.

Bij Oma’s Soep maken ouderen en jongeren op verschillende locaties in Amsterdam en Groningen samen verse soepen van overgebleven producten van de dag ervoor. De oprichters willen op deze manier een positieve bijdrage leveren aan twee maatschappelijke problemen: eenzaamheid onder ouderen en voedselverspilling. Zij wonnen de jaarlijkse strijd om een plek in de schappen.

Ook de nummers twee en drie sleepten die buit binnen. De vijf vissers uit Zoutkamp die onder de naam Solt een bedrijf startten wonnen met duurzame producten uit zee, zoals Hollandse garnalen en romige garnalensoep. De ijsjes van Gigi’s worden gemaakt van fruit en groente. Zonder melk, zonder room en zonder eieren, zodat ze ook voor veganisten aantrekkelijk zijn. Ze zijn rijk aan vezels, laag in calorieën én laag in vet.

Vierde keer

De AH Product Pitchdag werd gisteren voor de vierde keer gehouden in Zaandam. De supermarktketen wil op deze manier ondernemerschap stimuleren en vernieuwende producten ontdekken. Startups dingen mee naar een plek in het schap, doen interessante contacten op die hen verder kunnen helpen en kunnen ervaringen delen met andere ambitieuze beginners. Er waren dit jaar 60 aanmeldingen, waaruit 20 werden gekozen om zich te presenteren.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen