Parfumerieketen Douglas wil het merk verjongen: nieuw logo is er al

Foto: Google Street View

De Duitse parfumerieketen Douglas, met onder meer een vestiging aan de Gedempte Gracht in Zaandam, komt met een nieuwe strategie en gaat meer dan 2000 winkels in Europa en de webshop van een nieuwe uitstraling voorzien.

Dat meldt Retail News. Douglas liet ook een nieuw logo ontwerpen, dat al op de websites in vijftien landen – waaronder Nederland – te zien is. Eind volgend jaar moeten ook alle winkels van het nieuwe logo zijn voorzien. Douglas heeft zo’n 120 vestigingen in ons land, waarvan er rond twintig in handen zijn van franchisenemers.

Douglas wil zich ontwikkelen van een ‘premiumdealer’ tot een ‘premiummerk’. De uitrol, die geleidelijk zal plaatsvinden, moet het merk onder meer verjongen. Douglas telt momenteel zo’n 2500 vestigingen en was in het boekjaar 2016/2017 goed voor 2,8 miljard euro omzet.

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen