Uitpakken met reclame bij Albert Heijn kost fabrikant 223.000 euro per week

Foto: Wikimedia

Leuk, die Bonusacties van Albert Heijn, maar volgens RTL Z betalen ‘we’ de korting uiteindelijk zelf. Omdat de producenten ‘diepe zakken’ moeten hebben om voor zo’n actie in aanmerking te komen: de leveranciers betalen de supermarkt daarvoor minimaal 14.250 euro.

Een speciale plek in het oranje bonusschap aan de kop van een rij kost zelfs 50.000 euro en wie kiest voor het totaalpakket is voor een week extra aandacht tonnen kwijt. Wie vol in de promotie wil meegaan (Bonusfolder met tv-uitstraling en online banners) betaalt 223.000 euro, aldus de zender.

De conclusie van het artikel op de website van RTL Z is dat in eerste instantie de leverancier betaalt, maar dat de kosten uiteindelijk vaak worden doorberekend aan de klant.

De woordvoerder van Albert Heijn laat weten dat leveranciers graag adverteren via Albert Heijn. ‘Zij zijn blij met deze extra omzetmogelijkheden.’ Hij benadrukt dat Albert Heijn ook kosten maakt voor de advertentiemogelijkheden.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen