Albert Heijn haalt bakzeil met reclame voor ‘Roombeter’

Foto: Wikimedia / Metropolitan Museum of Art CC0

Albert Heijn profileert zich nadrukkelijk als een supermarkt die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft, zowel wat betreft het terugdringen van plastic verpakkingen als de grotere aandacht voor plantaardige producten. Alleen al de combinatie van die twee laatste woorden kan mensen in de gordijnen jagen, al zijn er uiteraard ook volop enthousiaste reacties.

Op sociale media is er nu een relletje over een reclameactie van een producent van plantaardige boter, met de slogan ‘Skip the cow’. Dat gaat in verdeeld Nederland waar nu iedereen iedereen de maat neemt over werkelijk álles natuurlijk niet ongemerkt voorbij. Wat het  X-ende deel van de bevolking ervan vindt is hieronder te lezen, inclu sief het aanwijzen van ‘de daders’, de daadwerkelijke achterliggende bedoelingen, de veronderstelde macht van de agrosector en wonderlijke verbanden met zwarte Piet en de Hema. En dat de maat nemen gebeurt overigens ook heel letterlijk, met verwijzingen naar de bezitter van de langste tenen….

https://twitter.com/BartKempEde/status/1765071417538920663

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen