Bonuskaart Albert Heijn vandaag 25 jaar geworden

Foto: Albert Heijn

Albert Heijn introduceerde in 1998 de Bonuskaart en die bestaat vandaag 25 jaar. Het werd een daverend succes: na anderhalve week maakten al ruim twee miljoen klanten gebruik van de kortingskaart die aan een sleutelbos gehangen kon worden.

Als extra service bood Albert Heijn ook een sleutelservice aan, waarbij gevonden sleutelbossen met een Bonuskaart konden worden opgestuurd naar het antwoordnummer van het concern, waarna medewerkers van de postkamer van Albert Heijn ze terugstuurden naar de klant.De Bonuskaart heeft sinds de introductie een enorme ontwikkeling doorgemaakt op het vlak van gemak en voordeel en dat blijft volgens AH een continu proces, ook in de toekomst.

Aanbiedingen

In 25 jaar zijn er 36 miljoen Bonuskaarten uitgegeven. Dankzij de kaart kan Albert Heijn het assortiment en de aanbiedingen beter afstemmen op de wensen van de klanten. Door de herkenbare oranje Bonusschapkaartjes en de Bonusstraat in de winkels weten klanten welke producten in de aanbieding zijn en tot hoe lang de korting geldt. De ongeregistreerde Bonuskaart is in 2013 vervangen door de persoonlijke kaart. Daarmee profiteren klanten van meer persoonlijke aanbiedingen.

Mijn Bonus Box

De aanbiedingen werden via coupons eerst per post verstuurd, maar inmiddels krijgen klanten wekelijks in de AH-app vijf persoonlijke Bonus Box-aanbiedingen die voor hen persoonlijk het meest relevant zijn. In 2020 introduceerde Albert Heijn de Mijn Bonus Box, waarmee klanten zelf kunnen kiezen van welke persoonlijke aanbiedingen ze gebruik willen maken. Klanten met Mijn Albert Heijn Premium krijgen wekelijks nog meer aanbiedingen: tien in plaats van vijf.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen