Albert Heijn stapt vervroegd over op keurmerk scharrelkip

Foto: Albert Heijn

Albert Heijn gaat eerder dan gepland over op kippenvlees van uitsluitend scharrelkippen met minimaal één ster van het Beter Leven Keurmerk. AH zet deze stap samen met de 200 vaste pluimveehouders binnen het Beter voor Kip, Natuur & Boer-programma.

Daarmee investeert Albert Heijn samen met 1000 boeren en telers in de natuur, het verdienvermogen van boeren en telers en het dierenwelzijn van varkens, koeien en kippen. Vleeswaren zoals de gebraden kipfilet, grillworst kip en gerookte kip van het huismerk zijn onlangs al overgegaan op scharrelkip. Nu volgt in oktober de rest van het verse kipassortiment.

Minder CO2-uitstoot

Deze producten komen van de 200 pluimveehouders waar Albert Heijn exclusief mee samenwerkt. Binnen het programma is veel aandacht voor dierenwelzijn: de kippen zijn van een langzaam groeiend ras en hebben een overdekte uitloop. Het programma Beter voor Kip, Natuur & Boer heeft ook voordelen voor de natuur en boeren. De CO2-uitstoot wordt verminderd, met als doel in 2030 minimaal vijftien procent minder CO2-uitstoot in vergelijking met 2018.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen