De Partij voor Ouderen en Veiligheid en Democratisch Zaanstad willen de voorgestelde subsidieverhoging van 60.000 euro per jaar voor lokale omroep RTVI Zaanstreek in een aparte vergadering van de gemeenteraad behandelen en niet als tussendoortje tijdens de begrotingsbehandeling. Dat is het gevolg van technische vragen van de VVD over het voorstel van het college .
VVD-raadslid Rina Schenk kreeg op haar vraag wat RTVI precies gaat doen om de luisterdichtheid te verhogen – en dus aan een belangrijke voorwaarde voor extra geld te voldoen – als antwoord dat de drie pijlers van de omroep (radio, televisie en sociale media) cross mediaal gaan werken door items met elkaar te verbinden en te delen. ‘Zo stond er voorafgaand aan de radio-uitzending van de Weekend O chtend S how van 13 oktober met als speciale gast Wolter Kroes een item op Facebook.’
Verder zet RTVI Zaanstreek de komende periode in op externe promotie om de naamsbekendheid te ver groten . Daarvoor voor wordt de auto die door RTVI Zaanstreek wordt gebruikt voor rapportages voorzien van stickers, krijgen de medewerkers tijdens reportages onder andere herkenbare ‘bedrijfskleding’ en wordt de huisstijl voor radio, tv en sociale media ge stroomlijn d en op orde gebracht .
Wanneer d at laatste is gebeurd gaat RTVI Zaanstreek een promotiecampagne opzetten. V oor die campagne is dit jaar nog geen geld beschikbaar.