Treinreizigers krijgen vanaf 1 juni geen reisinformatie meer te zien op X en krijgen daar ook geen antwoord meer op vragen. Volgens de NS gebruiken steeds minder mensen X als klantenservice en is de chatfunctie op de NS-website daarvoor bovendien geschikter. Ook is het werk op X voor medewerkers van de klantenservice 'veel minder aangenaam geworden doordat de toon op het platform verhard is,' aldus de NS.
De spoorwegmaatschappij zegt dat de meeste reizigers de NS via de telefoon weten te bereiken. Ook de chatfunctie wordt vaak gebruikt. De NS verwachten dat die functie later dit jaar ook aan de app wordt toegevoegd. Het account van de NS op X blijft wel bestaan, alleen zullen er vanaf komende maand geen nieuwe berichten meer op verschijnen. Eerder stopten ook andere organisaties al met het gebruik van het sociale medium van de Amerikaanse techmiljardair Elon Musk. De meeste zeggen te zijn gestopt vanwege onder meer de verharde toon en de verspreiding van desinformatie. Het college van Zaanstad liet onlangs weten nog geen plannen te hebben om X te mijden.