KPN-storing pas tegen half tien gisteravond verholpen

Foto: KPN

De KPN-storing die gisteren in de middag voor veel ongerief in winkels zorgde omdat er niet gepind kon worden en die telefoons, televisies en computers onbruikbaar maakte was uiteindelijk pas rond half tien in de avond voorbij – twee uur later dan voorzien.

Ongeveer 10.000 klanten werden getroffen, maar in totaal voelden ongeveer 200.000 mensen de gevolgen, aldus de provider. De storing ontstond aan het begin van de middag toen Zaandam twee glasvezelkabels beschadigd raakten door een ernaast liggende smeulende elektriciteitskabel. Afgelopen juni kampte Albert Heijn met een grootschalige pinstoring waardoor zelfs supermarkten moesten worden gesloten als gevolg van problemen met een firewall die door KPN wordt gebruikt. Later die maand ging het opnieuw mis bij de supermarktketen, maar onduidelijk is of ook die storing te wijten was aan KPN. Het telecombedrijf was rond dezelfde wel verantwoordelijk voor de langdurige uitval van het noodnummer en de politiemeldkamers die in het hele land gevoeld werd.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen