AH overweegt om ook warme maaltijden te gaan bezorgen

Foto: PxHere

Albert Heijn overweegt om op een niet nader genoemd moment samen met andere partijen warme kant-en-klaarmaaltijden te gaan bezorgen. Topman Wouter Kolk noemde dat in Het Parool ‘een logische vervolgstap’ omdat de keten alle ingrediënten en recepten al in huis heeft via lijfblad Allerhande.

De supermarktketen lanceert volgende maand een webpagina met een bonuskaart waarop klanten kunnen zien welke ingredienten er precies in hun boodschappen zitten. Daarmee kunnen ze niet alleen op prijs vergelijken, maar ook op inhoud: hoeveel suiker, zout, calorieën, eiwit, vet, vezels en koolhydraten zitten er in een product? Op Mijn Voedingswaarde Dashboard worden ook alternatieven getoond. Ideaal voor bijvoorbeeld diabetici en sporters, aldus Kolk.

Online in de lift

Online bestellingen worden steeds belangrijker voor supermarkten, met AH voorop. In het eerste kwartaal van dit jaar gaven consumenten 42 procent meer uit aan food/near food dan een jaar eerder. Onder nearfood vallen onder andere cosmetica en producten voor persoonlijke hygiëne.

Toch verwacht slechts vier procent van de Nederlandse consumenten in de toekomst al zijn boodschappen online te bestellen, blijkt uit onderzoek van Motivaction onder ruim 1000 consumenten,

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen