Een duimpje straks bij AH genoeg om het personeel te beoordelen

Foto: Twitter / CXCircle

De meetstations worden geleverd door de Nederlandse startup TryLikes, die de systemen ook al leverde aan Jumbo, McDonald’s, Media Markt, Ikea en Intersport. Ze werken met een aantal stellingen waarop de reacties duim omhoog of duim omlaag mogelijk zijn. ‘Precies zoals mensen op Facebook gewend zijn’, aldus medeoprichter Janneke van den Heuvel van TryLikes.

De vragen gaan onder meer over de snelheid van medewerkers, de geboden service, de schapindeling en de versheid van het assortiment, meldt Distrifood.

Filiaalmanagers kunnen volgens TryLikes met de meetapparatuur de service sneller verbeteren. De eerste worden de komende maanden in de supermarkten geplaatst en gaan vervolgens rouleren.

‘Deze manier van enquêteren en data verwerken levert bedrijven als Albert Heijn een schat aan waardevolle informatie op. Als blijkt dat er op vrijdagmiddag veel dislikes zijn over de wachttijd bij een bepaalde kassa, dan kun je als filiaalmanager bijvoorbeeld het rooster aanpassen,’ aldus Van den Heuvel.

 

 

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen