Locoburgemeester Natasja Groothuismink reikte zondag twee bijzondere onderscheidingen uit aan inspirerende mensen die zich al jaren inzetten voor anderen.
Margriet de Vries ontving de Erepenning van de gemeente Zaanstad omdat zij zich al ruim tien jaar inzet voor nieuwkomers. Ze begon in 2015 bij de opvang van vluchtelingen en is oprichter en voorzitter van Stichting De Sluis Zaanstad, die op meerdere locaties taalcafés mogelijk heeft gemaakt.
Gemeente Zaanstad
Caro Kindt heeft haar lintje opgespeld gekregen.
Caro Kindt werd benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Als oprichter en directeur van Nieuw Vocaal Amsterdam geeft zij al 20 jaar kinderen en jongeren de kans om zich te ontwikkelen in zang en muziek.