Informatiepunt in stadhuis voor persoonlijk contact

De wethouder bij het informatiepunt.
Foto: Gemeente Zaanstad

Sinds de gemeente op 7 februari een informatiepunt in het stadhuis opende hebben al 95 mensen zich daar gemeld. Wethouder Rita Noordzij denkt met de service ‘een grote stap in het nog toegankelijker maken van de gemeentelijke dienstverlening’ te hebben gezet.

‘Veel mensen vinden het handig om op elk tijdstip achter de computer zaken te kunnen regelen,’ zegt zij, maar andere inwoners vinden het fijn om sommige zaken persoonlijk te regelen. Het informatiepunt wil in die behoefte voorzien. Bezoekers kunnen er terecht met algemene vragen en voor het maken van een afspraak. Ook kunnen zij er meldingen doen over overlast, de openbare ruimte en geholpen worden met een digitale aanvraag. Het informatiepunt is onderdeel van een proef om de gemeentelijke dienstverlening nog toegankelijker te maken. In september wordt het geĆ«valueerd en wordt besloten in welke vorm de balie verder gaat.

Reacties

Cookieinstellingen