Winnubst Grafische Afwerking plant bomen om eerste MVO-rapport te vieren

26 jul , 10:51 Bedrijvigheid
screenshot 20240724 135214
Winnubst Grafische Afwerking in Zaandam is trots op haar eerste MVO-rapportVan Print tot Impact. Het rapport biedt een gedetailleerd overzicht van Winnubst's inspanningen op het gebied van duurzaamheid, inclusief doelen, plannen en behaalde mijlpalen zoals CO2-neutrale productie, het gebruik van 100 procent groene stroom en 40 jaar betrokkenheid bij sociale initiatieven.
Winnubst Grafische Afwerking staat bekend om zijn veelzijdige aanbod in Point of Sale materiaal, zoals displays, verpakkingen, PR-boxen en instore communicatie. Het familiebedrijf wil zich onderscheiden door zijn verantwoordelijke bedrijfsvoering en de innovatieve en duurzame benadering van grafische afwerking. 'Dit sluit naadloos aan bij de ambitie om de duurzaamste producent van displays en verpakkingen in Nederland te worden,' aldus een persbericht.

Bomen

'We voelen ons sterk verbonden met deze missie en zijn vastbesloten om bij te dragen aan een betere wereld voor toekomstige generaties,' liet Tom Winnubst, derde generatie van het bedrijf, optekenen. Om de lancering van het MVO-rapport te vieren plant Winnubst voor elke reactie met het woord 'boom' op hun LinkedIn-post een boom. Het doel is om minimaal 100 bomen te planten, als symbool van de inzet van de onderneming voor het milieu en de ambitie om een verschil te maken.

B Corp-certificering

De volgende grote stap in hun duurzaamheidsmissie is het behalen van de B Corp-certificering. B Corp staat bekend als een wereldwijde erkenning voor bedrijven die voldoen aan de hoogste normen van sociale duurzaamheid en milieuprestaties. Het streven van Winnubst Grafische Afwerking is om deze certificering nog vóór het einde van het jaar te behalen, waarmee het bedrijf zich aansluit bij een gemeenschap van bijna 9000 toonaangevende duurzame bedrijven zoals Tony's Chocolonely, Ben & Jerry's en Dopper.