Uitbreiding versplein in meer dan 500 supermarkten Albert Heijn

30 sep , 15:00 Bedrijvigheid
Screenshot_20250930_105142
Albert Heijn

Albert Heijn vernieuwt het versplein in meer dan 500 winkels  met 'meer gemak, nieuwe tussendoortjes en kant-en-klaar maaltijden'. Daarnaast introduceert de supermarktketen verspakketten samengesteld door topchefs: Culi’s Keuze. Het doel is om klanten te inspireren om vers en voedzaam te eten.

Het versplein is inmiddels een vertrouwd startpunt bij Albert Heijn. Met de aangekondigde veranderingen speelt AH in op de groeiende vraag naar gemak, 'van een snelle bite tot een complete, voedzame maaltijd'. Verspakketten zijn er straks in drie varianten: alledaagse gerechten, Culi’s Keuze en seizoensfavorieten. De nieuwe gerechten zoals kiptajine, risotto met kastanjechampignons en ovenschotel prei-kerrie zijn ontwikkeld door de chefs Hugo Kennis en Vanja van der Leeden. Voor meer kookgemak komen er verse woksauzen, noedels, pureer- en pastasauzen en stoomgroenten in handige stoomschalen en nieuwe kruiden en smaakmakers, zoals zwarte knoflook.

Gemak dient de mens

'Het versplein is voor ons een belangrijk onderdeel van de winkel,' zegt Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats. 'We zien dat klanten steeds vaker gemak zoeken: van gesneden groenten en kant-en-klaar maaltijden tot tussendoortjes en verspakketten. Daarom breiden we het aanbod uit met onder meer zadenbites voor onderwegen nieuwe kant-en-klaar maaltijden zoals zalm met groente of curry madras. Daarmee maken we het klanten nog eenvoudiger om op elk moment van de dag een bewuste en lekkere keuze te maken.'