Online supermarkt Picnic Klantvriendelijkste Bedrijf van het land

08 jun , 3:30 Bedrijvigheid
screenshot 20250109 093507 677f89c288786jpg
Picnic

Online supermarkt Picnic is door MarketResponse uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland in 2025. Picnic stijgt van plek twee naar één en volgt daarmee de Efteling op, die de afgelopen twee jaar de ranglijst aanvoerde en nu op plek zes staat. In de categorie Goede Doelen delen KiKa en CliniClowns de eerste plaats, met beide een score van 8,17.

Het onderzoek naar klantvriendelijkheid is volledig onafhankelijk en wordt sinds 2007 jaarlijks uitgevoerd door MarketResponse. Dit jaar gaven ruim 6000 consumenten samen meer dan 116.000 beoordelingen over 390 bedrijven. Van de 259 organisaties die voldeden aan de ondergrens van 100 waarnemingen kwam Picnic met een score van 8,27 als beste naar voren. Het bedrijf scoort hoog op bereikbaarheid via app en chat, de gebruiksvriendelijkheid van het bestelproces, de betrouwbare bezorging én de vriendelijkheid van de bezorgers. Klanten noemen ook vaak de snelle probleemoplossing en het nakomen van beloftes.

Oeuvreprijs voor Bol

Naast Picnic zijn er dit jaar opvallende stijgers en nieuwe binnenkomers. Nieuwkomer attractiepark Toverland pakt met een 8,26 meteen de tweede plaats én is branchewinnaar in de categorie Leisure. Oud-winnaar Rituals staat op drie (8,20). Bol (8,15) eindigt op plek vier en ontving De Gouden Glimlach, de oeuvreprijs voor bedrijven die structureel in de top tien staan.