In het Belgische Gent komen ze op het postkantoor en in Nederland heeft bezorgdienst DHL er eentje op zijn servicepunt aan het Noordeinde in Den Haag neergezet: pashokjes. Klanten kunnen er hun online bestelde kleding passen en indien nodig direct retourneren. Zaanstad kent die service nog niet, maar alles wijst op een nieuwe trend.
Later deze maand wordt bij het DHL-servicepunt aan de Van Baerlestraat in Amsterdam ook een pashokje geplaatst. Het voordeel door d e klant is duidelijk: die hoeft niet nog een keer de deur uit om het pakke t te retourneren. Aan de andere kant wordt de drempel om maar raak te bestellen en alles wat niet bevalt terug te sturen nog lager.
De zogenoemde check & send-zone
bij onze zuiderburen
werd vorig jaar tijdens de feestdagen getest in een winkelcentrum
en d
e reacties waren daar
dermate
positief dat het concept
een blijvertje werd
.
Naast
een spiegel, kleerhangers en
een
zitbank
staat er ook
een recyclebak, zodat klanten
de nieuwe
kleding
meteen
aan kunnen houden en de verpakking –
of de oude plunje -
achter kunnen laten.