Een nieuwe trend bij ophaalpunten pakketten: een pashokje voor snel retourneren

10 okt 2018, 00:02 Bedrijvigheid
manet
Wikipedia

In het Belgische Gent komen ze op het postkantoor en in Nederland heeft bezorgdienst DHL er eentje op zijn servicepunt aan het Noordeinde in Den Haag neergezet: pashokjes. Klanten kunnen er hun online bestelde kleding passen en indien nodig direct retourneren. Zaanstad kent die service nog niet, maar alles wijst op een nieuwe trend.

Later deze maand wordt bij het DHL-servicepunt aan de Van Baerlestraat in Amsterdam ook een pashokje geplaatst. Het voordeel door d e klant is duidelijk: die hoeft niet nog een keer de deur uit om het pakke t te retourneren. Aan de andere kant wordt de drempel om maar raak te bestellen en alles wat niet bevalt terug te sturen nog lager.

Met spiegel, kleerhangers, een zitbank en een recyclebak

De zogenoemde check & send-zone

bij onze zuiderburen

werd vorig jaar tijdens de feestdagen getest in een winkelcentrum

en d

e reacties waren daar

dermate

positief dat het concept

een blijvertje werd

.

Naast

een spiegel, kleerhangers en

een

zitbank

staat er ook

een recyclebak, zodat klanten

de nieuwe

kleding

meteen

aan kunnen houden en de verpakking –

of de oude plunje -

achter kunnen laten.