Albert Heijn groeit als kool op de zakelijke markt

26 jan , 10:18 Bedrijvigheid
screenshot 20240126 101546
Albert Heijn groeit op de zakelijke markt. Deze maand verlengt de supermarktketen het partnerschap met kinderopvangorganisatie Partou en zijn twee nieuwe organisaties aangesloten, Doomijn en Kind&Co Ludens. Daarnaast breidt Albert Heijn de pilot uit met zorgverlener Carinova.
Zo is Albert Heijn op de zakelijke markt actief van zorg en kinderopvang tot aan bedrijven en kantoren. De keten is de grootste aanbieder van groente en fruit en biologische en plantaardige producten. In de afgelopen twee jaar groeide het aantal zakelijke locaties met 70 procent en Albert Heijn verwacht de komende jaren verder door te groeien in dit segment. Met de verlenging van het contract met Partou en de toevoeging van Doomijn en Kind&Co Ludens is AH de grootste leverancier van Nederlandse kinderopvangorganisaties geworden, met bijna 5000 locaties.

Thuiswonende ouderen

De uitbreiding van de pilot met thuiszorgorganisatie Carinova maakt het voor ouderen mogelijk om zo lang mogelijk prettig thuis te kunnen wonen. Albert Heijn draagt hieraan bij door hen thuis te voorzien van lekkere en gezonde voeding. Mensen bepalen zelf wat ze willen eten en of ze dat kant-en-klaar, in een verspakket of in losse ingrediënten willen ontvangen. Zo kunnen de ouderen zelf bepalen wat het best bij hun situatie past. Vervolgens worden de boodschappen afgeleverd in de keuken.