AH introduceert katoenen herbruikbaar broodzakje als alternatief voor plastic

10 mrt , 9:17 Bedrijvigheid
screenshot 20250310 093028
Albert Heijn

Albert Heijn start om te beginnen in 600 winkels met de verkoop van een herbruikbaar broodzakje als duurzamer alternatief om kleine broodjes en banketproducten in mee te nemen. Het zakje is gemaakt van gerecycled katoen en kan gewassen worden. De afgelopen weken is het zakje getest door ruim 700 klanten.

De introductie van dit duurzame alternatief is gekoppeld aan een week waarin de supermarktketen de eigen de bakkerij in het zonnetje zet met de campagne ‘Warm aanbevolen door onze bakkers’. 'Met het herbruikbare broodzakje kijken we naar het besparen van plastic, een mooie stap. Maar we komen ook met andere innovaties om de bakkerij gezonder en lekkerder te maken, zoals de heerlijke nieuwe ‘swirl broden’ die het eten van vezels makkelijker én leuker maken.' Ook zijn alle broden van het eigen merk Bakkersbrood ‘Les Pains’, waaronder het populairste brood van Albert Heijn ‘Les Pain de Boulogne', in zout verlaagd. Daarnaast introduceerde Albert Heijn recent een eiwitrijk broodje binnen de los verkrijgbare verse harde broodjes en het huidige assortiment bevat verschillende nieuwe glutenvrije keuzes die de komende periode nog verder worden uitgebreid.