Waar de ene discounter financieel in zwaar weer verkeert - zie
de problemen van Big Bazar - daar gaat het de concurrent voor de wind: Action heeft de omzet in de eerste zes maanden van dit jaar met ruim een derde omhoog zien gaan tot 5,2 miljard euro. Winstcijfers meldt de keten niet over het eerste halfjaar.
Dat kwam groei kwam mede doordat het bedrijf nieuwe filialen heeft geopend. De omzet exclusief de nieuw geopende winkels groeide met bijna 22 procent. Er kwamen 90 filialen bij en dat zijn er nu in totaal 2353 in elf landen. Action opende ook een webshop in België, na 'het succes van de webshop in Nederland'. Online verkoopt het bedrijf veel producten die niet in de winkels verkrijgbaar zijn, bijvoorbeeld vanwege hun omvang. 'Ook in het eerste halfjaar van 2023 zien we dat meer klanten naar onze winkels komen, waardoor onze omzet is gestegen. De groei vraagt veel inzet van onze medewerkers,' zegt Hajir Hajji, topvrouw van Action, in een toelichting.