Marktaandeel Albert Heijn gegroeid naar 35,9 procent

Foto: Wikimedia / Donald Trung Quoc Don Chữ Hán: 徵國單

Albert Heijn heeft 2021 afgesloten met een marktaandeel van 35,9 procent in eigen land, een stijging van 0,9 procent ten opzichte van een jaar eerder. De sterke stijging van het marktaandeel werd voor 0,2 procent gerealiseerd met de 38 Deen-supermarkten die in het najaar zijn omgebouwd naar AH-filialen, onder meer in Zaandam en Assendelft.

Ook online boodschappen doen draagt fors bij aan de groei, aldus de dochter van Ahold Delhaize. De omzet van thuisbezorgen is inmiddels circa tien procent van het totaal. Topvrouw Marit van Egmond spreekt van ‘een uitzonderlijk jaar waarin, net als in 2020, onze prioriteit lag bij veilig winkelen en werken’. In 2021 voegde Albert Heijn 76 winkels toe aan het netwerk in Nederland en België en groeide daarmee voorbij de 1100 vestigingen. Ook begonnen Albert Heijn en BP de uitrol van Albert Heijn to go naar ruim 100 tankstations en werden, samen met partners Selecta en Albron, meer dan 65 kantoorlocaties voorzien van onbemande modules met to go-assortiment. In Vlaanderen groeide het winkelnetwerk naar 65 winkels en werd de grens van één miljard euro omzet in België doorbroken.

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen