Digitaal loket voor startende ondernemer met vragen

Foto: Startersloket

De gemeente en de Stichting Startersloket hebben de handen ineengeslagen om (startende) onderneme beter te ondersteunen en hebben het online Startersloket gelanceerd. Zaankanters die overwegen om een eigen bedrijf te starten kunnen er terecht voor adviezen en hulp.

Het Startersloket  is een platform waar (oriënterende) starters terechtkunnen met (hulp)vragen zoals: wat komt er op mij af als ik een bedrijf start, hoe schrijf ik een ondernemingsplan, met welke belastingen krijg ik te maken en wie kan mij als (startende) ondernemer binnen de gemeente helpen? ‘Het Startersloket voorziet duidelijk in een behoefte en biedt een onafhankelijk en deskundig klankbord. Juist in deze tijd is ondersteuning van de ondernemer van groot belang om te werken aan een gezond en toekomstbestendig ondernemersklimaat, aldus wethouder Economische Zaken Hans Krieger.

Toegevoegde waarde

Zaanstad vindt het belangrijk om startende ondernemers op weg te helpen zodat er ook in de toekomst voldoende bedrijvigheid en bedrijfsdynamiek is in de stad. Daar ligt dan ook de toegevoegde waarde van deze samenwerking, aldus Joeri Goede van het Startersloket. ‘De gemeente kan haar inwoners nu op een concrete en praktische wijze van dienst zijn, zowel vóór als tijdens het ondernemerschap. We willen voorkomen dat de startende ondernemers van het kastje naar de muur worden gestuurd. Daarnaast vergroten we door deze samenwerking de kans op succesvol ondernemerschap en kunnen oriënterende ondernemers tijdig en weloverwogen beslissen om uiteindelijk al dan niet te starten.’

Per direct kunnen startende ondernemers zich aanmelden voor webinars. De eerste is op 4 maart en gaat over belastingen en administratie. Het loket biedt informatie, verschillende rekentools en relevante gemeentelijke informatie. Ook kunnen ondernemers tijdens kantooruren bellen, chatten of mailen met ervaren ondernemersadviseurs.

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen