People 4 slaat met naam en merkidentiteit nieuwe weg in

Foto: People 4 Hair

People 4 zit dit jaar een kwart eeuw in de kappersbranche en viert deze mijlpaal met een nieuwe merkidentiteit en een verhuizing naar de Zaanse Verkadefabriek onder de naam People 4 Hair. De distributeur van Fudge Professional, Number 4 en Nak Hair maakt hiermee een duidelijke link naar de branche waarin geopereerd wordt.

Het mooie nieuws van het bedrijf kwam vandaag op een trieste dag, omdat de kappers na enkele maanden van hard doorwerken de deuren opnieuw moesten sluiten, in elk geval voor vijf weken. Naast de levering van producten worden echter ook (nu online) trainingen aan salons en hun kappers aangeboden, die wel door kunnen gaan. De nieuwe merkidentiteit, logo en huisstijl symboliseren de afgelopen 25 jaar. ‘De diamant in het logo waarin het cijfer ‘4’ is verwerkt staat voor service en dienstbaarheid. Het scala aan kleuren weerspiegelt de kleurrijke manier van denken, maar ook dat People 4 Hair er voor iedereen is,’ zegt mede-eigenaar Jeanette Fransz.

Passie

‘Het ontwerp is gebaseerd op natuursteen, dat staat voor een sterke en betrouwbare fundering. Het reliëf van de steen symboliseert onze flexibiliteit in een snel bewegende industrie. Dit logo is echt de kroon op ons werk, het reflecteert hoe wij ons succesvol in de kappersbranche hebben weten te ontwikkelen.’ Eigenaren Beverley Bracken en Fransz hebben beiden een grote passie voor het kappersvak. Bij Bracken begon dit al op jonge leeftijd, na een training bij de wereldberoemde Vidal Sassoon. Bij Fransz was de kappersambitie er eveneens op jonge leeftijd, maar kwam pas tot uiting toen ze 25 jaar geleden Bracken ontmoette.

Drie productlijnen

‘Vanaf moment één wisten wij dat wij dit samen wilden doen. De kapperswereld is creatief en innovatief en dat inspireert enorm. Onze taken zijn altijd goed verdeeld geweest, maar wij ondersteunen elkaar ook waar nodig. Je kan wel zeggen dat we na 25 jaar een geoliede machine zijn, waarbij wederzijds respect voorop staat,’ aldus de laatste. People 4 Hair vertegenwoordigt drie productlijnen. Het van origine Australische Nak Hair weerspiegelt de bewuste levensstijl down under, Number 4 focust zich op kwalitatief sterke producten die 100 procent veganistisch zijn en vrij van sulfaat, gluten, natriumchloride en parabenen. Fudge Professional is een bekende productlijn met kwalitatief sterke producten tegen een betaalbare prijs.

Eigen Academy

People 4 Hair is biedt ook ondersteuning aan op het gebied van training, sales, marketing en sociale media. Met de eigen People 4 Hair Academy in Zaandam hebben ze meer dan 70 internationaal gerenommeerde kappers aan Nederland voorgesteld, om kennis over te dragen en een stukje internationale allure aan de vaderlandse kappersbranche toe te voegen. Begin 2021 staat onder andere de lancering van het nieuwe People 4 Hair online bestelplatform op de planning.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen