Zaans interieurbedrijf Zuiver door met minder merken

Het bedrijfspand in Westzaan.
Het bedrijfspand in Westzaan.
Foto: Zuiver Group

De Zaanse Zuiver Group gaat het merkenportfolio terugbrengen van vier naar twee en gaat zich volledig focussen op Zuiver en Dutchbone, de twee grootste en meest bekende merken, evenals de white label collectie. Dat meldt Wonen 360. De namen Banne en Bold Monkey verdwijnen dan.

Het 25-jarig jubileum van Zuiver is de aftrap voor een volgend hoofdstuk en wordt ingeluid tijdens de jaarlijkse huisshow in juni. Deze vindt dit jaar plaats van 19 tot en met 26 juni op het internationale hoofdkantoor in Westzaan, aldus het artikel. Het in 2020 geïntroduceerde merk Banne was een groot succes, met designoplossingen voor zo duurzaam en hoogwaardig mogelijke producten. Deze reis zorgde voor internationale designerkenning. De outdoor fauteuil Bloom werd genomineerd voor een Dezeen award won twee Archiproduct Design awards: voor beste outdoor- en sustainability design. Banne nu geïntegreerd in het merk Zuiver.

Bold Monkey

Voor de ‘funky en rebelse’ collectie Bold Monkey worden op dit moment alle opties nog onderzocht, inclusief onderhandelingen met externe partijen die het merk met meer focus kunnen doorontwikkelen. Vooralsnog verandert er niets voor de dealers en consumenten, en ook de webshop blijft bestaan. De vervolgstappen voor de komende kwart eeuw Zuiver zijn het marktaandeel van Zuiver en Dutchbone vergroten, de verdere verduurzaming van de bedrijfsvoering en het partnerschap met premium dealers versterken.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen