Het Zaandamse communicatiebureau Counter Content gaat dit jaar de Zaanse Schans ondersteunen en helpen met het vertellen van de historische verhalen achter de bezienswaardigheden op de toeristische attractie.
Counter Content aan de slag voor Zaanse Schans | MarketingTribune Contentmarketing https://t.co/R2yvZbO0TO
— Dennis Jak (@dennisjak) February 13, 2018
Een van de doelen is om te komen tot een betere spreiding van de bezoekers over het hele jaar. Counter Content werkte al voor onder meer de Stichting Marketing Zaanstreek, de gemeente Zaanstad en het Sportbedrijf Zaanstad.
Vanavond unanieme positieve zienswijze van @RaadZaanstad voor de ontwikkelstrategie Zaanse Schans. We kunnen verder en heel veel zin in! @DennisStraat @SannaMun @PJvanS pic.twitter.com/eC1VgTRvW9
— Marjorie Verhoek (@Marjorieverhoek) February 13, 2018
Entreegeld
De mogelijkheid bestaat dat er in de toekomst voor een bezoek aan de Zaanse Schans betaald zal moeten worden. Volgens wethouder Sanna Munnikendam (D66) worden daarvoor momenteel plannen uitgewerkt. Om het entreegeld in de beleving van de bezoeker te rechtvaardigen zal de Schans wel panden moeten blijven toevoegen om aantrekkelijk te blijven. Gedacht wordt onder meer aan een schuilkerk.
https://twitter.com/AnnemiekeGo/status/963536528105463809